Můj milý rozežraný státe

18. 08. 2009 12:15:24
píšu ti, protože už toho mám plné zuby. Každé volební období si dáváš předsevzetí, že už přestaneš, ale jak to vždycky dopadne!

Takže počítej se mnou, můj milý rozežraný státe! Má-li někdo takový normální plat okolo 20 000 Kč hrubého, tak to vychází na 27 000 Kč v superhrubé mzdě a tolik firmu stojí zaměstnanec v nákladech. Jenže pak do toho vlezeš ty, můj milý rozežraný státe, a díky tobě z částky 27 000 Kč dostane zaměstnanec na ruku čistou mzdu okolo 15 500 Kč. Z ostatního se nažereš ty, můj milý rozežraný státe. Tak si to sám spočítej, to je takřka půl na půl!

Jenomže v platech tvoje obžerství nekončí, můj milý rozežraný státe. Když zaměstnanec dostane na ruku svých 15 500 čistého, tak jde do obchodu a tam ještě platí DPH z každé koruny obratu, někdy 19% a někdy 9%. Takže, můj milý rozežraný státe, na každé obchodní směně si vezmeš díky svému obžerství cca 10 - 20 procent.

To zdaleka není všechno, můj milý rozežraný státe. Občané i firmy musí používat auta a platí ještě mimo DPH spotřební daň z PHM, takže víc jak polovina ceny benzinu, cca okolo 54%, jde tobě do kapsy. Víš ty, kolik toho je, co sežereš na dani z benzinu, můj milý rozežraný státe, když cena za litr benzinu se pohybuje okolo 30 Kč? Navíc, můj milý rozežraný státe, pokud jezdí občan po dálnici, tak si ještě připočti dálniční známku a u kamionů platbu mýtného.

A to není všechno, můj milý rozežraný státe. Když firma vykáže zisk, tak tobě, milý rozežraný státe, se nejprve odvede z tohoto zisku nějakých 20 procent. To je první zdanění. Když chce majitel již zdaněnou částku vyvést z firmy pro svou spotřebu, musí zaplatit navíc ještě dalších 15 procent srážkové daně. To se to žere, že, můj milý rozežraný státe?

Ale i to ti nestačí. Všichni musíme platit za elektřinu. Z ní se platí nejenom DPH 19%, jak jsem ti už uvedl, následně nejenom daň ze zisku 20%, jak jsem ti už také uvedl, a nejenom daň 15% z dividend, kterou jsem již zmiňoval, ale navíc dostaneš cca půlku ze samotných dividend díky tvému státnímu podílu v ČEZu, tedy navíc dalších něco okolo 20 miliard odvodu státu!

Suma sumárum, můj milý rozežraný státe, sežereš ročně částku okolo 1 bilionu korun.

Ale víš ty, můj milý rozežraný státe, co je na tom nejhorší? Podle těchto propočtů bys měl vypadat jako pěkně buclatý cvalík trpící obezitou. Jenomže když se na tebe podívám, tak mi připomínáš spíše vyhladovělou anorektičku těsně před kolapsem.

Připadá ti normální, že i přes tvoje obžerství jezdíme po dálnici, která připomíná spíše tankodrom? Jak je možné, můj milý rozežraný státe, že i přes tvoje obžerství je základní tarifní nástupní plat učitele okolo 14 000 Kč, policisty okolo 13 000 Kč, hasiče a lékaře okolo 16 000 Kč? Připadá ti normální, můj milý rozežraný státe, že stále dokola slyšíme známou obehranou písničku, že na nic, co máš mít na starosti, nejsou peníze?

Takže můj milý rozežraný státe, žereš a žereš, a přitom nikde nic. A to chceš ještě prožrat navíc ještě nějakých 260 miliard, abys nám proboha nezkolaboval!

Takže myslím, že je to jasné. Každý lékař, který se na tebe podívá a zjistí, že hodně žereš a přitom jenom hubneš, tak vysloví jednoznačnou diagnózu: Problém není u tebe, můj milý rozežraný státe, v příjmové stránce, ale ve výdajích. Protože žereš a přitom paradoxně hubneš, evidentně trpíš těmito dvěma nemocemi:

1. Máš špatně nastavený metabolismus, můj milý rozežraný státe. Nevydáváš svou energii efektivně a na správných místech (však se proboha podívej na ty platy lékařů, učitelů, policistů a hasičů!). Moc plýtváš a hýříš tím, co sežereš, a proto i navzdory tvému obžerství hubneš.

2. Evidentně tvůj organismus trpí napadením velkým počtem parazitů. Máš na sobě přisátých příliš mnoho tasemnic, roupů a pijavic, kterých by ses měl zbavit, můj milý rozežraný státe. A právě příliš mnoho přilepených sosáčků způsobuje, že ač žereš jak Otesánek, tak stále hubneš a hrozí ti kolaps.

Takže jak se léčit? Jestliže evidentně trpíš těmito dvěma chorobami, tak ti zvyšování dávek stravy zvyšováním daní nikdy nepomůže a jen oddaluje tvůj kolaps, protože zase tyto dávky jenom promrháš. Další strava by tvou chorobu jenom podporovala a navíc tvůj metabolismus by se díky efektu zvyšování daňové zátěže jen zpomaloval. Takže žádné 13. důchody, žádné šrotovné, žádné zvyšování dávek a zvyšování podpor, můj milý rozežraný státe, na to zapomeň!

Recept na tvé obžerství a současné hubnutí zní jednoduše: Výši tvé stravy alespoň nezvyšovat a ty sám musíš ihned a neprodleně začít léčit obě zmíněné choroby, tedy spravit si neefektivní metabolismus a zbavit se příliš mnoha parazitů v organismu.

Jenom jsem teď zvědav, který přísný doktor se ujme této nevděčné role a bude na tebe jako pes, můj milý rozežraný státe. Většině tvých občanů se totiž tvoje obžerství, rozhazování a hýření zalíbilo a zvyklo si na něj. Nadrogoval jsi své občany obžerstvím a o to bude tvá léčba bolestnější, ke tvé škodě.

Ale na druhou stranu věř mi, můj milý rozežraný státe, že v opačném případě zkolabuješ, i kdybys měl žrát dvakrát tolik... a to není příliš hezká prognóza, že ne?


Doporučuji k přečtení: Oči, které žalují

Autor: Ilja Kraval | úterý 18.8.2009 12:15 | karma článku: 48.68 | přečteno: 27129x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 27.87 | Přečteno: 521 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 50 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 24 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.41 | Přečteno: 299 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.78 | Přečteno: 525 | Diskuse
Počet článků 75 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 4099
autor také bloguje na téma objektové programování a modelování informačních systémů pomocí UML na zive.cz

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...